Monday, October 13, 2014

Confessions of an economic hit man


EHM
Confessions of an economic hit man/Rahsia pembununh ekonomi dunia



 confesstions of an economic hit man


Prakata
Prolog

BAHAGIAN 1: 1963-1971
  1. Kelahiran seorang pembunuh ekonomi dunia
  2. 'Terikat sepanjang hayat'
  3. Indonesia: Pengajaran untuk EHM
  4. Menyelamatkan Negara daripada komunisme
  5. Menjual hati dan jiwa saya
BAHAGIAN 2: 1971-1975
  1. Peranan saya sebagai penyoal
  2. Peradaban diuji
  3. Jesus yang berbeza
  4. Peluang sekali seumur hidup
  5. Presiden Panama dan Hero
  6. Lanun di Zon Terusan
  7. Kisah askar dan pelacur
  8. Berbual-bual dengan Jeneral
  9. Memasuki tempoh baru dan kejam dalam sejarah ekonomi
  10. Pengubahan wang haram di Arab Saudi
  11. Melayan karenah Putera W. dan membiayai Osama Bin Laden
BAHAGIAN 3: 1975-1981
  1. Rundingan terusan dan Graham Greene
  2. Raja segala raja,Iran
  3. Pengakuan mangsa dera 1
  4. Pengakuan mangsa dera 2
  5. Colombia: Batu gerbang Amerika Latin
  6. Republik Amerika melawan empayar global
  7. Butir-butir peribadi yang mengelirukan
  8. Presiden Ecuador memerangi syarikat-syarikat minyak
  9. Saya menarik diri
BAHAGIAN 4: 1981-SEKARANG
  1. Kematian Presiden Ecuador
  2. Panama: Kematian Omar Torrijos
  3. Syarikat tenaga saya, Enron, dan George W. Bush
  4. Saya ambil rasuah
  5. Amerika Syarikat menceroboh Panama
  6. EHM-EHM gagal di Iraq
  7. Kesan tragedy 11 September kepada saya
  8. Venezuela: Diselamatkan oleh Saddam
  9. Ecuador dilawati semula
  10. Mengupas aising kek
Epilog
Sejarah peribadi John Perkins
Nota-nota
Maklumat Pengarang

Economic Hit Men (EHM) atau Pembunuh Ekonomi dunia adalah para professional yang dibayar gaji lumayan bagi menipu Negara-Negara dunia, melibatkan bertrillion-trillon dollar Amerika. Mereka menyalurkan wang daripada Bank Dunia, U.S Agensy for International Development (USAID) dan lain-lain 'organisasi' bantuan luar ke dalam tabung syarikat-syarikat konglemerat dan kocek beberapa keluarga kaya yang memiliki dan mengawal sumber asli dimuka bumi ini.

Cara mereka termasuk penipuan laporan-laporan kewangan, manipulasi pilihan raya, rasuah, ugutan seks, dan pembunuhan. Mainan dan helah mereka setua empayar lama, tetapi mengambil dimensi baru yang menakutkan dalam era globalisasi ini.

Kenyataan saya ini adalah benar, kerana saya adalah seorang pembunuh dan penyangak ekonomi. Membongkar rahsia bagaimana Amerika berubah daripada negara yang dihormati menjadi sebuah empayar yang digeruni.


ISBN 978-967-369-129-9
TERBITAN PTS PROFESSIONAL
RM30.00 sm/RM33.00 ss
308 MUKA SURAT

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...